| ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ |




Πανελλαδικές 2013: Μία από τα ίδια αλλά στο…χακί!

Δημοσίευση: 04-06-2013 - Στήλη: ΡΕΠΟΡΤΑΖ - Φύλλο:196




Eπιστρατευμένοι εκπαιδευτικοί, παράπονα και αντιπαραθέσεις, ήταν τα χαρακτηριστικά των εφετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ολοκληρώθηκαν τελικά στις 31 Μαΐου, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμη ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Κι αυτό γιατί το υπουργείο Παιδείας ανέμενε την επεξεργασία και επικύρωση των 36 προεδρικών διαταγμάτων του σχεδιασμού της «Αθηνάς» για την αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας. Πάντως τα περισσότερα παράπονα ακούστηκαν εφέτος για την επιλογή πολύ απαιτητικών θεμάτων στα Μαθηματικά και την Φυσική, κάτι που όμως κατά άλλους δεν είναι απαραίτητα προβληματικό καθώς οδηγεί στον διαχωρισμό των καλών από τους μέτριους μαθητές. Ωστόσο, σίγουρα δεν είναι αντίστοιχο με το επίπεδο της διδασκαλίας στα σχολεία, όπου και οι μαθητές δεν προετοιμάζονται για αντίστοιχης δυσκολίας θέματα. Είναι επίσης σίγουρα στρέβλωση του συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων ο τρόπος κατά τον οποίο προβάλλονται και αναπαράγονται με πηχιαίους τίτλους και κινδυνολογικά ρεπορτάζ όλες οι λεπτομέρειες των διαγωνισμών αυτών, δίνοντας βήμα σε καταγγελλόμενους, καταγγέλλοντες αλλά και «διαιτητές». Επιπλέον είναι δεδομένο ότι ήρθε η ώρα να ξεκινήσει η συζήτηση για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος, ώστε να μπορούν τα ίδια τα πανεπιστήμια να εμπλέκονται στην εξεταστική διαδικασία και να καθορίζουν τους όρους επιλογής των φοιτητών τους.

 

Έτσι, παράπονα και καταγγελίες προέκυψαν εφέτος:

 

1. Για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής όπου τα θέματα κρίθηκαν από εκπαιδευτικούς και επιστημονικές Ενώσεις υπερβολικά απαιτητικά, με πολύ υψηλό συντελεστή δυσκολίας. «Τα θέματα αυτά απευθύνονταν προς ένα μαθητικό κοινό που είχε προετοιμαστεί σε συγκεκριμένους εξωσχολικούς χώρους (φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα κ.λπ.) αφού σίγουρα οι 2 ώρες την εβδομάδα που διατίθενται από το αναλυτικό πρόγραμμα για το συγκεκριμένο μάθημα δεν επαρκούν για την προετοιμασία αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των καθηγητών των δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ) που κατήγγειλε ότι παραβιάστηκε η αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των υποψηφίων.

 

2. Για τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής αποφοίτων των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ όπου η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έκανε λόγο για εσφαλμένη διατύπωση συγκεκριμένου υποερωτήματος και ακολούθησαν σχετικές οδηγίες για την βαθμολόγησή του από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

 

3. Για τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής-Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, τα οποία πάλι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία έκρινε ως «τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά».

 

4. Για το μάθημα της Φυσικής της Κατεύθυνσης, όπου σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), κάποια ερωτήματα «ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής».

 

Οι βαθμολογίες των υποψηφίων αναμένονται στο τέλος Ιουνίου και οι βάσεις εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερου του Αυγούστου.




 
ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
Ονοματεπώνυμο:
Email:
Ιστοσελίδα:
Σχόλιο:
Κωδικός [όπως εμφανίζεται - Νέα εικόνα]:
Επιλογή για νέα εικόνα
 



Οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Aθηνών

Έντυπη μορφή - PDF FORMAT


Το σκίτσο του φύλλου 197
Γίνε Εθελοντής!