| ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ |




Πανεπιστήμια σε ασφυξία

Δημοσίευση: 21-02-2011 - Στήλη: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - Φύλλο:169


Aδυναμία λειτουργίας από το 2011!
Nέα μείωση της κρατικής επιχορήγησης

Τα πανεπιστήμια ασφυκτιούν. Οι προϋπολογισμοί τους, μειωμένοι κατά 30% εφέτος, κόβουν όλες τις γέφυρες ανάπτυξης. Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεών τους «παγώνει». Τα μεταπτυχιακά προγράμματά τους μειώνονται. Το κράτος δεν χρηματοδοτεί επί σειρά ετών την έρευνα. Καθυστέρησε όμως ανεπίτρεπτα εφέτος και η χρηματοδότησή της από τα κοινοτικά κονδύλια.

Νέα δεδομένα στο «παιχνίδι» της χρηματοδότησης αποτελούν οι διαδικασίες αξιολόγησης που εφαρμόζει πλέον το υπουργείο Παιδείας και τις οποίες ανακοίνωσε πέντε μήνες μετά την προκήρυξη των μεγάλων προγραμμάτων του «Θαλή» και του «Ηράκλειτου».

Πρόκειται βέβαια για μια διαδικασία που καθυστέρησε ήδη αρκετούς μήνες την έγκριση των εκατοντάδων προτάσεων που είχαν κατατεθεί από υποψήφιους ερευνητές. Κι αυτό γιατί όλες υποβλήθηκαν εκ νέου, με μικρότερες περιλήψεις και στα Αγγλικά. Μετά από ένα μήνα αλληλοκαταγγελιών μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της πανεπιστημιακής κοινότητας, άρχισαν να χρηματοδοτούνται οι πρώτες προτάσεις και εγκρίθηκαν 300 υποτροφίες σε ισάριθμους νέους. Πολλοί απ’ αυτούς βέβαια, είχαν ήδη απογοητευτεί και βρίσκονταν ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη των σπουδών τους.

Όλα αυτά, ενώ η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πραγματοποιεί σειρά επαφών σε πανεπιστήμια των Η.Π.Α. αλλά και χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην προσπάθειά της να φέρει στην Ελλάδα τα «καλά μυαλά». Η έρευνα στη χώρα μας ωστόσο, που αποτελεί και την «ανάσα» των πανεπιστημίων ώστε να λειτουργήσουν οι διαδικασίες αριστείας και να αναζητηθούν οι ικανοί, έχει υποτιμηθεί και υποβαθμιστεί κατά τρόπο αναντίστοιχο με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης. Η κατάσταση που διαμορφώθηκε τους προηγούμενους μήνες οδήγησε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές στην αναζήτηση νομικής διεξόδου, με αίτημα την ανάκληση των νέων όρων που τέθηκαν για την αξιολόγηση των προτάσεων του «Θαλή» και του «Ηράκλειτου». Κάτι που τελικά δεν έγινε, καθώς το υπουργείο Παιδείας έδωσε απλά παράταση στην ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεων προς αξιολόγηση, επιμένοντας στους όρους ότι πρέπει οι περιλήψεις να μην ξεπερνούν τις 2.500 λέξεις και να συνοδεύονται από μετάφρασή τους στα Αγγλικά. Με στόχο βέβαια την αξιολόγηση τους, από πανεπιστημιακούς εκτός των ελληνικών πανεπιστημίων.

«Σε χαλεπούς καιρούς και για τα δημόσια οικονομικά και για την παιδεία και για την ερευνα, η κυβέρνηση θέτει σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση της ερευνας, αφήνοντας να τιναχθεί στον αέρα το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Θαλής» ύψους 140.000 εκατομμυρίων» ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των καθηγητών πανεπιστημίου (Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π.).

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας έγινε λόγος τις προηγούμενες ημέρες για αξιολογήσεις και χρηματοδοτήσεις ερευνητικών προγραμμάτων με «ανεπαρκείς κανόνες, χωρίς έμφαση στους στόχους και τα ερευνητικά αποτελέσματα, αλλά με έμφαση στην απορροφητικότητα αντί της ποιότητας».

Πάντως, το ποσό που διακυβεύεται σήμερα στην έρευνα είναι τεράστιο και θα μπορούσε σε ένα βαθμό να καλύψει την απουσία της Πολιτείας στη στήριξη και χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και της πολύτιμης γι αυτά ερευνητικής δραστηριότητας. Αντ’ αυτού βέβαια, μετατράπηκε σε μια ακόμη περίπτωση αντιπαραθέσεων, αλληλοκαταγγελιών και ανταλλαγής «πολεμικών» ανακοινώσεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Τα προγράμματα «Θαλής» και «Αρχιμήδης» αποτελούν μια επένδυση που ανέρχεται σε 600.000 ευρώ ανά ερευνητικό πρόγραμμα, επί συνόλου που ξεπερνά τα 120 εκατομμύρια ευρώ. Μόνο στο πρόγραμμα του «Θαλή» έχουν υποβληθεί 1500 προτάσεις για χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων από τις οποίες δεν πρόκειται να «περάσουν» τελικά πάνω από 200.

Την ίδια στιγμή όμως, πλήττονται και οι νέοι Έλληνες επιστήμονες τους οποίους και αναζητεί το υπουργείο Παιδείας στο εξωτερικό. Ο «Ηράκλειτος» αφορά αποκλειστικά τους νέους επιστήμονες, οι οποίοι περιμένουν την έγκριση του διδακτορικού τους. Στο πρόγραμμα έχουν κατατεθεί 2.500 προτάσεις. Για όσες προτάσεις προκριθούν από την πρώτη φάση αξιολόγησης, θα ζητηθεί να συμπληρωθεί σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα η εκτενής πρόταση στην αγγλική γλώσσα, όχι όμως σε έκταση 150 ή 200 σελίδων, αλλά σε περιορισμένη έκταση σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας.

Οι αλλαγές
Το υπουργείο Παιδείας και ο αρμόδιος για θέματα πανεπιστημίων υφυπουργός κ. Ι. Πανάρετος προωθεί μεγάλες αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των κοινοτικών κονδυλίων. Ενεργοποιεί μάλιστα Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού, οι οποίοι, όπως έχει δηλώσει κατά καιρούς, θα συμβάλουν στη διαδικασία ελέγχοντας τις υποβληθείσες προτάσεις μέσω Ιντερνετ.

«Η μέχρι σήμερα πορεία των ερευνητικών προγραμμάτων είχε σοβαρά προβλήματα που αφορούσαν τόσο σε ζητήματα αξιολόγησης σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα όσο και στα αποτελέσματά τους σε σχέση με την οικονομία και την κοινωνία», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για το θέμα.

Aδικαιολόγητη ολιγωρία και πειραματισμοί από την Πολιτεία
Για το θέμα της χρηματοδότησης των ερευνητικών προτάσεων των Α.Ε.Ι., η Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π., η Ομοσπονδία των καθηγητών Τ.Ε.Ι. (Ο.Σ.Ε.Π.-Τ.Ε.Ι.) και η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών έστειλαν πριν από δυο μήνες επιστολή στον υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο, στην οποία ανέφερε τα παρακάτω:
«Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,
Στις 28 Ιουλίου εστάλη στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής της Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. με θέμα «Αλλαγή της διαδικασίας αξιολόγησης των ερευνητικών προγραμμάτων "ΘAΛΗΣ" και "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ". (...) Με το πέρασμα του χρόνου και τη σωρευμένη πλέον εμπειρία φαίνεται να αναδεικνύεται εξίσου σημαντικό και το θέμα της αποτελεσματικότητας της διαδικασίας, η οποία ακολουθείται από την ηγεσία του υπουργείου. Η παλαιότερη εθνική εμπειρία αλλά και η διεθνής πρακτική υποδεικνύουν ότι οι διαδικασίες αξιολόγησης από μια στοιχειωδώς λειτουργούσα κεντρική αρχή περατώνονται σε διάστημα 3-4 μηνών.

Παρατηρούμε όμως ότι το πρόγραμμα "Ηράκλειτος ΙΙ" μετρά ήδη τον 16ο μήνα από υποβολής των προτάσεων, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Για τα προγράμματα "ΘAΛΗΣ" και "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ", με απόφασή σας που μας κοινοποιήθηκε 5 περίπου μήνες μετά την προθεσμία υποβολής των προτάσεων, αλλάζει η διαδικασία αξιολόγησης, και ζητούνται για αυτόν το λόγο συμπληρωματικά στοιχεία από όσους έχουν υποβάλει προτάσεις.

Είναι δε αξιοσημείωτο, ότι στην εν λόγω απόφαση σας, δεν παρουσιάζεται η μεθοδολογία αξιολόγησης που θα εφαρμοστεί, όπως οι στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας και νομιμότητας υπαγορεύουν. (...)

Αυτή τη στιγμή η ερευνητική κοινότητα της χώρας βρίσκεται στην τραγική κατάσταση να διανύει τον πέμπτο ή έκτο χρόνο μηδενικής χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων της από το κράτος. Ελπίσαμε ότι μετά την υπαγωγή όλων των αρμοδιοτήτων που αφορούν την Έρευνα σε ένα Υπουργείο και με βάση τις προγραμματικές δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας, η κατάσταση θα ανατραπεί. Η υπάρχουσα αυτή τη στιγμή πραγματικότητα μας διαμορφώνει την πεποίθηση ότι στον τομέα της χρηματοδότησης της Έρευνας –με μόνη εξαίρεση το πρόγραμμα "ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ"– η Πολιτεία επιδεικνύει αδικαιολόγητη ολιγωρία, και πειραματισμούς που αγγίζουν τα όρια του ερασιτεχνισμού.

Οι τρεις Ομοσπονδίες του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης και της Έρευνας -στο ξεκίνημα μιας καινούριας ακαδημαϊκής χρονιάς, όπως φαίνεται αλλιώτικη από τις άλλες- θωρούν ότι δεν μπορούν στο βαθμό που τις αφορά και στο μέτρο των δυνατοτήτων τους να αφήσουν τα πράγματα να κινούνται σε ρυθμούς μηδενικούς. Ζητάμε την απόσυρση της σχετικής απόφασής σας και την άμεση αξιολόγηση των προτάσεων με τους ακριβείς όρους της προκήρυξης».

Εν αναμονή τα πανεπιστήμια
Μέσα στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί για χρηματοδότηση στο υπουργείο Παιδείας, υπάρχουν μεγάλες συνεργασίες ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων, νομπελίστες πανεπιστημιακοί αλλά και νέοι φοιτητές που περιμένουν χρηματοδότηση των διδακτορικών τους. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και άλλα μεγάλα πανεπιστήμια της χώρας έχουν καταθέσει δεκάδες προτάσεις για χρηματοδότηση προγραμμάτων και αναμένει τώρα την έγκρισή τους. Η υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών αποτελεί και την «κινητήρια μηχανή» για το Πανεπιστήμιο ώστε να ξεκινήσουν μεγάλες συνεργασίες με άλλα Ιδρύματα εκτός Ελλάδος, να ενεργοποιηθούν νέοι επιστήμονες, να παραχθεί γνώση, να αναζητηθούν οι καλύτεροι. Αποτελεί λοιπόν χρέος για την Πολιτεία η υποστήριξη των ελληνικών πανεπιστημίων.


Ψήφισμα της 65ης Συνόδου των Πρυτάνων σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές στα A.E.I.

H Σύνοδος των Πρυτάνεων έλαβε γνώση του κειμένου διαβούλευσης, που για πρώτη φορά κατατέθηκε απ΄ ευθείας σε αυτήν, από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την έναρξη του διαλόγου σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο για το δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Η Σύνοδος αντιμετωπίζει το προς διαβούλευση κείμενο με ιδιαίτερη επιφύλαξη, δεδομένου ότι εκτός των άλλων εγείρονται σοβαρά θέματα συνταγματικότητας σε προτεινόμενες θέσεις. Μια πραγματική βάση συζήτησης για τη Σύνοδο θα ήταν η πλήρης κατοχύρωση της αυτοδιοίκησης των Πανεπιστημίων και η διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα τους. Η επιδίωξη μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας στην οργάνωση και λειτουργία των Πανεπιστημίων επιτυγχάνεται με όρους δημοκρατίας και ακαδημαϊκών αρχών. Η Σύνοδος γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο: τα εντεινόμενα οικονομικά προβλήματα των Ιδρυμάτων, οι χρόνιες ελλείψεις σε ακαδημαϊκό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό καθώς και σε υποδομές, η έλλειψη σταθερής και αξιόπιστης πολιτικής υποστήριξης της έρευνας συνθέτουν το σημερινό τοπίο.

Η Σύνοδος αποκρούει φαινόμενα συκοφάντησης του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου που κλιμακώνονται καθημερινά και διαμορφώνουν συνθήκες απαξίωσής του.

Λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά στοιχεία της μεταρρύθμισης, που προκύπτουν από τις μέχρι σήμερα προτάσεις, η Σύνοδος δεσμεύεται να επεξεργαστεί και να καταθέσει, στο προσεχές διάστημα, ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά στην ανασυγκρότηση του Πανεπιστημίου με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της Ελληνικής Κοινωνίας.

65η Σύνοδος των Πρυτάνεων
Προβληματισμός και επιφυλάξεις για τις προτάσεις του Yπουργείου

Μια Σύνοδος Πρυτάνεων που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ασυνήθιστη, ολοκληρώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Ρέθυμνο. Κινητοποιήσεις φοιτητών, ένα ξενοδοχείο αποκλεισμένο από την αστυνομία προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια, ένα κρίσιμο πολιτικό κείμενο που αναμενόταν επι ένα μήνα από την ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας. Το κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης για τις αλλαγές στα Α.Ε.Ι. που παρέμενε ώς το πρωί του Σαββάτου, 23 Οκτωβρίου, ένα επτασφράγιστο μυστικό στο κτήριο του υπουργείου Παιδείας, δόθηκε αρχικά μόνο στους πρυτάνεις των πανεπιστημίων, καθώς από τους αντιπρυτάνεις θα μπορούσε να διαρεύσει στους εκπροσώπους των Μ.Μ.Ε.… Ή τουλάχιστον αυτή η εντύπωση δόθηκε, όταν παραδόθηκε το κείμενο μόνο σε πρυτάνεις το πρωί του Σαββάτου, χωρίς να συμπεριληφθούν στους παραλήπτες του και οι αντιπρυτάνεις των Ιδρυμάτων τους. Τελικά, η παρεξήγηση λύθηκε λίγο αργότερα και το κείμενο παραδόθηκε σε όλους τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων, ενώ στην αίθουσα που συνεδρίαζε η Σύνοδος εμφανίστηκε νωρίτερα από το αναμενόμενο η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου μαζί με τον υφυπουργό της και αρμόδιο για θέματα πανεπιστημίων κ. Γ. Πανάρετο.

Από το πρωί του Σαββάτου ωστόσο, το ξενοδοχείο του Ρεθύμνου στο οποίο συνεδρίαζε η Σύνοδος πρυτάνεων αποκλείστηκε από ισχυρή δύναμη αστυνομικών. Κι αυτό γιατί ομάδες «σκληροπυρηνικών» φοιτητών υποδέχθηκαν πρυτάνεις αλλά και υπουργό Παιδείας με  συνθήματα κατά της κυβερνητικής πολιτικής, πανό και ... καδρόνια.

Πάντως, Πρυτάνεις των Α.Ε.Ι. κατήγγειλαν την υποχρηματοδότηση των Ιδρυμάτων τους και ζήτησαν εξαίρεση των πανεπιστημίων από την πολιτική λιτότητας της χώρας. «Οφείλουμε στα παιδιά μας, οφείλουμε στο μέλλον της Ελλάδας μια αλλαγή στη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση. Θέλουμε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα με ποιότητα, λογοδοσία, αξιοκρατία, εξωστρέφεια και κυρίως θέλουμε σπουδές  με αξία και πτυχία με αντίκρισμα για τα παιδιά μας» δήλωσε από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας μετά τη Σύνοδο Πρυτάνεων, στο Ρέθυμνο. Και πρόσθεσε:«Σήμερα καταθέτουμε προτάσεις και επιδιώκουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ξεκινάει ένας διάλογος, με συγκεκριμένες φάσεις, με χρονοδιάγραμμα, ώστε η εθνική στρατηγική για την Παιδεία να μην γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαλότητας. Σε αυτό το μεγάλο έργο θα κριθούμε όλοι, από τη συμμετοχή μας και όχι από την άρνησή μας». 

Στις ομιλίες τους, οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις προτάσεις που αφορούν τον τρόπο σύνθεσης των νέων Συμβουλίων διοίκησης που προτείνονται στα πανεπιστήμια. Πρόσθεσαν όμως ότι «η Σύνοδος δεσμεύεται να επεξεργαστεί για να καταθέσει στο προσεχές διάστημα ολοκληρωμένη πρόταση που θα αφορά την ανασυγκρότηση του πανεπιστημίου με γνώμονα το συμφέρον της Παιδείας και της ελληνικής κοινωνίας», τονίζεται ακόμα στο ψήφισμα. Κατήγγειλαν τόσο στις ομιλίες τους, όσο και σε ψηφίσματα που εκδόθηκαν μετά τη συνεδρίαση της Συνόδου τους, τα φαινόμενα συκοφάντησης του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. «Η Σύνοδος αποκρούει φαινόμενα συκοφάντησης του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου που κλιμακώνονται καθημερινά» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε.

Το θέμα των αλλαγών στα πανεπιστήμια, όπως είναι φυσικό, μονοπώλησε το ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της Συνόδου πρυτάνεων Α.Ε.Ι. που έγινε στο Ρέθυμνο. Ωστόσο, το θέμα θα τεθεί ξανά στην επόμενη Σύνοδο που θα γίνει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, στην οποία και θα κατατεθούν και οι πρώτες αντιπροτάσεις από την πλευρά των πανεπιστημίων.

Υπέρ των αλλαγών στα Α.Ε.Ι. υπό προϋποθέσεις τάχθηκε με ανακοίνωσή του το «Παρατηρητήριο Έρευνας και Διαλόγου για τα Πανεπιστήμια». Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα μέλη του, «από τη συζήτηση των προτάσεων, στην οποία συμμετείχαν πανεπιστημιακοί πολλών επιστημονικών πεδίων από όλα σχεδόν τα ιδρύματα της χώρας, προκύπτει ότι το σχέδιο διαβούλευσης κινείται στη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων των ελληνικών πανεπιστημίων που εμποδίζουν σήμερα την ανάπτυξή τους, την ανάδειξη των πιο δυναμικών στοιχείων τους καθώς και την ανταπόκρισή τους στο αίτημα ανάπτυξης της χώρας». «Πολλά σημεία του σχεδίου παραμένουν ωστόσο ασαφή ή προβληματικά και επιδέχονται βελτιώσεις μέσα από τη διαδικασία του διαλόγου στον οποίο η ακαδημαϊκή κοινότητα οφείλει να συμμετάσχει με αίσθημα ευθύνης καταθέτοντας τις δικές της προτάσεις.  Το Παρατηρητήριο σταθερό από την ίδρυσή του στην αναγκαιότητα ουσιαστικής μεταρρύθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεσμεύεται να συμβάλει στην ανάπτυξη δικτύων διαλόγου και δράσης μέσα στα Πανεπιστήμια καθώς και στην κοινωνία, ώστε να διασφαλιστούν οι συνθήκες του διαλόγου, να εκφραστούν οι θέσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας και τα πανεπιστήμια να ανταποκριθούν στο κοινωνικό αίτημα της αναβάθμισής τους» καταλήγει η ανακοίνωση.

Πανεπιστημιακά θέματα προς επίλυση
Στην διάρκεια της τελευταίας συνάντησης των διοικήσεων των πανεπιστημίων ωστόσο, συζητήθηκαν και άλλα ζητήματα που απασχολούν τα πανεπιστήμια. Όπως έγινε γνωστό, η 65η Σύνοδος Πρυτάνεων αποφάσισε να υιοθετήσει τις αρχές της Ευρωπαϊκής Χάρτας των Ερευνητών και του Κώδικα Δεοντολογίας στην Πρόσληψη των Ερευνητών ως ένα εργαλείο για την ανάπτυξη μιας ελκυστικής και ανοικτής ευρωπαϊκής αγοράς εργασίας για τους ερευνητές.

Ακόμη, σχετικά με με τις νέες Ρυθμίσεις Οικονομικής Διαχείρισης των Ν.Π.Δ.Δ. και την επίδραση στη λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας, η Σύνοδος ασχολήθηκε με τα θέματα των πληρωμών των δαπανών των προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. από την Τράπεζα της Ελλάδος, της ένταξη στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής και του πρόγραμματος «Διαύγεια». Τα μέλη της εξέφρασαν ανησυχίες για τις δυσλειτουργίες που θα δημιουργηθούν στην οικονομική διαχείριση των Ν.Π.Δ.Δ. άρα και στην υλοποίηση έργων μέσω των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (π.χ. καθυστερήσεις πληρωμών, ζητήματα προσωπικών δεδομένων) και ζήτησαν την αναβολή της εφαρμογής τους για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου τα Πανεπιστήμια να συζητήσουν με τους αρμόδιους φορείς τα προβλήματα που δημιουργούνται και να συμβάλουν στην εξεύρεση των κατάλληλων λύσεων. Για τα μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών που εκκρεμούν στο υπουργείο Παιδείας, ζητήθηκε να ληφθούν επειγόντως αποφάσεις για τη λειτουργία όσων προγραμμάτων εκκρεμούν καθώς κινδυνεύουν να «βουλιάξουν».




 
ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
Ονοματεπώνυμο:
Email:
Ιστοσελίδα:
Σχόλιο:
Κωδικός [όπως εμφανίζεται - Νέα εικόνα]:
Επιλογή για νέα εικόνα
 



Οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Aθηνών

Έντυπη μορφή - PDF FORMAT


Το σκίτσο του φύλλου 197
Γίνε Εθελοντής!