| ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ |




Έρευνα της UNESCO - Διακρίσεις στην Eκπαίδευση

Δημοσίευση: 21-02-2011 - Στήλη: ΔΙΕΘΝΗ - Φύλλο:169




Δύο στις τρεις χώρες εξακολουθούν να κάνουν διακρίσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με το Ινστιτούτο Στατιστικής της UNESCO (UIS). Μάλιστα υπολογίζεται ότι οι μισές από τις χώρες αυτές δεν θα έχουν πετύχει τον στόχο της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση μέχρι το 2015.


Η έρευνα καταγράφεται αναλυτικά στον τόμο Global Education Digest για το 2010, ο οποίος επικεντρώνεται σε ζητήματα που αφορούν το φύλο και την εκπαίδευση. Σύμφωνα λοιπόν με τα τελευταία στοιχεία μόνο σε 85 χώρες τα αγόρια και τα κορίτσια θα έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέχρι και το 2015, εάν δεν συμβούν δραστικές αλλαγές. Το να είσαι κορίτσι από ό,τι φαίνεται, παρά τις διεκδικήσεις και τις προσπάθειες διασφάλισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε πολλά μέρη του κόσμου, αποτελεί λόγο εξαίρεσης από το αυτονόητο δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Παρά τα ομολογουμένως μεγάλα βήματα προς την ισότητα των φύλων που έχουν γίνει την περασμένη δεκαετία, τα κορίτσια είναι πιθανότερο να διακόψουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σχετικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατά την οποία τα κορίτσια βρίσκονται στην ευπρόσβλητη περίοδο της εφηβείας, η συμμετοχή τους ελαττώνεται αισθητά σε κάποια μέρη του πλανήτη εξαιτίας των μη ασφαλών συνθηκών και των κοινωνικών απαιτήσεων. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 60% των χωρών δεν έχει εξασφαλίσει την ισότητα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος ο οποίος είχε τοποθετηθεί για το 2005, τόσο από το World Education Forum όσο και από το Millennium Summit.

Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το μερίδιο των γυναικών στην πίτα των αναλφάβητων ανθρώπων παραμένει στα 2/3 χωρίς να έχει αλλάξει εδώ και 20 χρόνια. Ένα ευρύ σύνολο κοινωνικών, πολιτιστικών και πολιτικών παραγόντων περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις ευκαιρίες των γυναικών για εκπαίδευση. Όταν ο παράγοντας φύλο συνδυαστεί με άλλους παράγοντες όπως φτώχια, τοποθεσία ή αναπηρία, οι πιθανότητες να αναλφαβητισμού είναι ακόμα μεγαλύτερες.




 
ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
Ονοματεπώνυμο:
Email:
Ιστοσελίδα:
Σχόλιο:
Κωδικός [όπως εμφανίζεται - Νέα εικόνα]:
Επιλογή για νέα εικόνα
 



Οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Aθηνών

Έντυπη μορφή - PDF FORMAT


Το σκίτσο του φύλλου 197
Γίνε Εθελοντής!