| ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ |




Διάλογος για τα Πανεπιστήμια χωρίς τα Πανεπιστήμια

Δημοσίευση: 21-02-2011 - Στήλη: ΦΑΚΕΛΟΣ - Φύλλο:170




Δεν θα συμμετάσχει το Πανεπιστήμιο της Αθήνας στον διάλογο που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και το Yπουργείο Παιδείας εάν δεν αποσυρθεί το κείμενο της διαβούλευσης που δόθηκε πρόσφατα στην δημοσιότητα. Προτάσεις όπως η συγκρότηση Συμβουλίων διοίκησης στα πανεπιστήμια, ο διορισμός πρυτάνεων μετά από διεθνή διαγωνισμό ή η κατάργηση της βαθμίδας του λέκτορα, βρίσκουν την κοινότητα του αρχαιότερου Ιδρύματος χώρας, κάθετα αντίθετη.

Στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών για το θέμα της λειτουργίας του Tμήματος Κοινωνικής Θεολογίας, αφιερώθηκε μεγάλο μέρος της συζήτησης στο κείμενο που έχει δώσει προς διαβούλευση το Yπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στα Α.Ε.Ι.

Τα μέλη της Συγκλήτου του Ιδρύματος τάχθηκαν συνολικά κατά των προτάσεων του Yπουργείου Παιδείας για αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, εκφράζοντας την άποψη ότι οι περισσότερες από αυτές προσβάλλουν το αυτοδιοίκητο των ελληνικών πανεπιστημίων. Όπως είπαν χαρακτηριστικά, εάν δεν αποσυρθεί το σχετικό κείμενο που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα, δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στον διάλογο.

Οι προτάσεις του Yπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στα Α.Ε.Ι. θα συζητηθούν διεξοδικά στην Σύνοδο των Πρυτάνεων που έχει ήδη προγραμματιστεί για τις 10 και 11 Δεκεμβρίου, στην Αθήνα (Tεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου). Εκεί και όλες οι διοικήσεις των πανεπιστημίων συμμετέχοντας καλόπιστα στη δημόσια διαβούλευση για το θέμα, θα καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις. Στόχος είναι από την σύνθεσή τους να προκύψει ένα κοινό κείμενο που θα κατατεθεί στο Yπουργείο Παιδείας.

Την περίοδο αυτή, σε όλα τα πανεπιστήμια επικρατεί αναβρασμός συνελεύσεων και συνεδριάσεων των οργάνων διοίκησής τους. Η διαδικασία αυτή, έχει οδηγήσει σε ένα γόνιμο εσωτερικό διάλογο, με στόχο να αναζητηθούν τα προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης σήμερα και οι τρόποι για την επίλυσή τους. Σε πολλά Πανεπιστήμια μάλιστα, δυο, τρεις ή τέσσερεις επιτροπές λειτουργούν παράλληλα αναζητώντας τις πραγματικές όψεις προβλημάτων όπως η έρευνα και η αυτοχρηματοδότηση της στην Ελλάδα, ο τρόπος διοίκησης των Α.Ε.Ι., τα διοικητικά και οργανωτικά τους προβλήματα. Ηδη βέβαια, με ανακοινώσεις τους, τα κορυφαία όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων έχουν εκδώσει ψηφίσματα με τα οποία εκφράζουν την αντίθεσή τους προς τις προτάσεις που ανακοινώθηκαν και καταγγέλλουν παράβαση του Συντάγματος και του αυτοδιοίκητου των Α.Ε.Ι. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι «το κείμενο αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, καθόσον περιλαμβάνει προτάσεις με τις οποίες παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές, θίγεται ο χαρακτήρας της ανωτάτης εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού και καταστρατηγείται το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ζήτημα που εγείρει σοβαρό θέμα συνταγματικότητας». Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών εξέφρασε αντιδράσεις και για την περικοπή χρημάτων στην ανώτατη εκπαίδευση. Όπως ανέφεραν τα μέλη της, οι περικοπές αυτές «οδηγούν στην υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας και έρευνας απειλώντας τον δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, και ζητά από την κυβέρνηση να ανταποκριθεί πλήρως στις υποχρεώσεις της, σύμφωνα με τις προγραμματικές συμβάσεις, που η ίδια η Πολιτεία έχει υπογράψει».

Από τον διάλογο έχει ήδη αποχωρήσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, οι πρυτανικές αρχές του οποίου δεν παρέστησαν καν στην τελευταία Σύνοδο των πρυτάνεων Α.Ε.Ι. για να ακούσουν επισήμως τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας.

«Η Σύγκλητος του Ε.Μ.Π. αμφισβητεί τις βάσεις, τις αφετηρίες και τις προϋποθέσεις αυτού του διαλόγου που εξαγγέλλεται από την κυβέρνηση» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Σύγκλητος του Ε.Μ.Π. Τα μέλη της, κάνουν λόγο για «απαξίωση και ταπείνωση του δημόσιου πανεπιστημίου που έχουν στόχο να πλήξουν το δημόσιο χαρακτήρα και τους λειτουργούς του». Τα μέλη της Συγκλήτου του Ε.Μ.Π. αναφέρονται στην ανάγκη στήριξης της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης και αναφέρουν ότι «δεν υποχωρούν από τις θέσεις τους ούτε και θα τις διαπραγματευτούν».

Για το θέμα συνεδρίασε και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πάτρας, και εξέδωσε ψήφισμα στο οποίο αναφέρεται ότι «η τακτική συκοφάντησης του δημόσιου πανεπιστημίου δυναμιτίζει οποιαδήποτε δυνατότητα επικοινωνίας». «Τέτοιες μέθοδοι, οι οποίες στο παρελθόν οδήγησαν σε άσχημες καταστάσεις, διαπιστώνουμε ότι εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται και σε άλλες κατηγορίες κοινωνικών διεκδικήσεων» αναφέρουν τα μέλη της Συγκλήτου του Ιδρύματος. Και καταγγέλλουν την έλλειψη εθνικής στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση που οδήγησε τα προηγούμενα χρόνια στην άκριτη ίδρυση πανεπιστημιακών τμημάτων τα οποία σήμερα υπολειτουργούν, την έντονη «κομματικοποίηση» της ακαδημαϊκής ζωής, την υποχρηματοδότηση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. ενός υπερβολικά μεγάλου αριθμού φοιτητών που ξεπερνά τις υφιστάμενες υποδομές τους, την μη συστηματική υποστήριξη της έρευνας και της καινοτομίας και απαξίωση της αριστείας κ.α.

Σκληρές ανακοινώσεις έχουν εκδώσει και οι διοικήσεις του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) και των πανεπιστημίων Αιγαίου και Ιωαννίνων. «Το κείμενο διαβούλευσης του υπουργείου επιβαρύνει επικίνδυνα τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας», αναφέρει στην απόφαση που εξέδωσε το κορυφαίο ακαδημαϊκό όργανο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα αποφάσισε τη συγκρότηση τεσσάρων επιτροπών για να διαμορφώσει τις δικές του προτάσεις και διεκδικήσεις σχετικά με το μέλλον του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Απο την πλευρά τους τα μέλη τη Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κάλεσαν την κυβέρνηση απλά «να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη για κατάθεση νόμου με το πλαίσιο που ανακοινώθηκε». Και η διοίκηση του Ιδρύματος ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει προτάσεις για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα πανεπιστήμια διοργανώνοντας μάλιστα νέο «ηλεκτρονικό» διάλογο για το θέμα.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν και τα μέλη της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, αναφέρουν ότι θεωρούν αναγκαία τη μεταρρύθμιση, εντούτοις υποστηρίζουν ότι οι προτάσεις του Yπουργείου παραβιάζουν τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της πλήρους αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων. Και σημειώνουν ότι θα καταθέσουν τις δικές τους μεταρρυθμιστικές προτάσεις στο πλαίσιο του διαλόγου που άρχισε.

Τα κορυφαία όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων έχουν εκδώσει ψηφίσματα με τα οποία εκφράζουν την αντίθεσή τους προς τις προτάσεις που ανακοινώθηκαν


Ο «πόλεμος» των εντυπώσεων

Από την πλευρά του, το Yπουργείο Παιδείας έχει κηρύξει ένα «πόλεμο εντυπώσεων» στις διοικήσεις των πανεπιστημίων της χώρας. Επί ένα μήνα περίπου, στα γραφεία των πρυτάνεων Α.Ε.Ι. διαβιβάζονται έγγραφα από το γραφείο του υφυπουργού Παιδείας κ. Ι. Πανάρετου, με αίτημα τη συλλογή και αποστολή στοιχείων σχετικά με τις εξελίξεις των διδασκόντων τα τελευταία χρόνια, αλλά και την πρόσληψη συγγενών των ήδη υπηρετούντων μελών Δ.Ε.Π. Μάλιστα, η σχετική έρευνα επεκτείνεται, όπως έγινε γνωστό με τελευταίο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, σε βάθος δεκαπενταετίας και αφορά τα πανεπιστήμια, όλα τα Τ.Ε.Ι. και τους ερευνητικούς φορείς.

Με τα έγγραφα που διαβιβάστηκαν το προηγούμενο διάστημα από το Yπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια της χώρας, δόθηκε καταληκτική ημερομηνία η 19η Νοεμβρίου, για την κατάθεση όλων των στοιχείων που αφορούν συγγενείς (γιους ή κόρες) διδασκόντων, ερευνητών, τεχνικού ή διοικητικού προσωπικού στην ίδια ή σε άλλη σχολή από αυτήν όπου υπηρετούν οι γονείς τους κατά την διάρκεια των τελευταίων 15 ετών. Την ημερομηνία αυτή δεν τήρησαν τα περισσότερα από τα πανεπιστήμια της χώρας.

Βέβαια, οι ηγεσίες των Α.Ε.Ι. δεν απάντησαν απλά «όχι» αλλά έχουν επικαλεστεί θέματα προσωπικών δεδομένων των μελών τους. Στις επιφυλάξεις αυτές, ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι τα σχετικά στοιχεία «δεν αποτελούν διπλωματικά ή στρατιωτικά μυστικά ούτε σχετίζονται με την ασφάλεια του κράτους και πρέπει να αποσταλούν στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας».

Το Yπουργείο Παιδείας «άνοιξε» τις προηγούμενες ημέρες και θέμα «αιωνίων» φοιτητών, ζητώντας στοιχεία και για τον αριθμό των ατόμων που αποφοιτούν κάθε χρόνο από τα πανεπιστήμια. Ακόμη, ζητάει στοιχεία για τον μέσο όρο των ετών που απαιτούνται για να πάρει το πτυχίο του κάθε φοιτητής που μπήκε στο πανεπιστήμιο, από το 2.000 έως σήμερα. Όπως είναι γνωστό όμως, ο αριθμός των φοιτητών που παίρνουν ετησίως πτυχίο θα είναι ένα από τα κριτήρια βάσει των οποίων θα χρηματοδοτούνται και θα αξιολογούνται τα πανεπιστήμια, με βάση την πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση. Για το θέμα αυτό ωστόσο, η διοίκηση του Πανεπιστημίου Αθηνών απέστειλε επιστολές σε όλους του εγγεγραμμένους φοιτητές για να ενημερωθεί σχετικά με τις προθέσεις τους για την συνέχιση των σπουδών τους. Ωστόσο, έλαβε απαντήσεις από ελάχιστους φοιτητές, οπότε και καθυστέρησε στην εκκαθάριση του μητρώου των φοιτητών και φοιτητριών του.


Π.O.Σ.Δ.E.Π.: κινητοποιήσεις αν δεν υπάρξει ένας νέος, λιτός νόμος
Οι καθηγητές των Α.Ε.Ι. θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις και απεργίες, εαν η κυβέρνηση επιμείνει σε θέματα που βρίσκουν αντίθετη την πανεπιστημιακή κοινότητα (π.χ. Συμβούλιο διοίκησης, Πρυτάνεις εκτός του Πανεπιστημίου, άκριτη εισδοχή φοιτητών σε σχολές). Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία των καθηγητών Α.Ε.Ι., η οποία καταθέτει τις προτάσεις της γις τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. «Αποδοχή του διαλόγου δεν σημαίνει άκριτη συγκατάθεση και εκβιαστική εμπλοκή σε ειλημμένες αποφάσεις», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία. «Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί οτι οι απαιτούμενες αλλαγές δεν μπορούν να γίνουν παρά μόνο σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα, χωρίς προσπάθειες επιβολής απαράδεκτων ρυθμίσεων» τονίζουν οι καθηγητές πανεπιστημίου.

Η Ομοσπονδία προτείνει νέο λιτό Νομο λειτουργίας για τα πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. και ζητάει να αλλάξουν οι «νοοτροπίες» τόσο μέσα στην πανεπιστημιακή κοινότητα, όσο και της Πολιτείας ως προς τις νομοθετικές ρυθμίσεις της. Τα μέλη της ηγεσίας της Ομοσπονδίας αναφέρουν ότι οι προτάσεις που κατέθεσε η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια, βρίσκουν τους καθηγητές πανεπιστημίου, αντίθετους σε «βασικά ζητήματα καθώς δεν προσφέρουν κατάλληλες λύσεις».

«Με τις αλλαγές που προτείνονται για τη διοίκηση των πανεπιστημίων και την οργάνωση των σπουδών θίγεται ο χαρακτήρας της ανώτατης εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού και καταστρατηγείται το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ζήτημα που εγείρει σοβαρό θέμα συνταγματικότητας», αναφέρει η Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. Η Ομοσπονδία προτείνει, μεταξύ άλλων:

 

  • Ακαδημαϊκή Διάρθρωση και Οργάνωση Σπουδών
    Δεν μπορεί να υπάρξει ένα μόνο πρότυπο για τα προγράμματα σπουδών των Α.Ε.Ι. υποχρεωτικό για όλους, αλλά πρέπει να επιτρέπονται διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις γνωστικές περιοχές και τις ιδιαιτερότητες των ιδρυμάτων (άρα από Ίδρυμα σε Ίδρυμα, από Σχολή σε Σχολή).
  • Εξεταστικό σύστημα.
    «Η διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να είναι αξιόπιστη, χωρίς να οδηγεί στην ακύρωση του εκπαιδευτικού ρόλου του Λυκείου, και χωρίς να συνιστά αμετάκλητη επιλογή του κλάδου σπουδών των υποψηφίων» αναφέρει η Ομοσπονδία. «Το σύστημα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. επίσης δεν χρειάζεται να είναι ομοιόμορφο και ενιαίο: στις σχολές μεγάλης ζήτησης θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει κάποιο σύστημα επιλογής έπειτα από εξετάσεις. Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα πρέπει να έχουν αποφασιστικό λόγο στη διαμόρφωση των κριτηρίων επιλογής καθώς και στον αριθμό των εισακτέων».
  • Διοίκηση των Πανεπιστημίων
    «Η διοίκηση των ιδρυμάτων πρέπει να είναι ισχυρή και ανεξάρτητη από ομάδες συμφερόντων μέσα και έξω από το πανεπιστήμιο, και να εξασφαλίζει την αποτελεσματική διαχείριση των ιδρυμάτων. Η διοίκηση πρέπει να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της πανεπιστημιακής κοινότητας και να διαθέτει δημοκρατική νομιμοποίηση από αυτή» αναφέρει η Ομοσπονδία. Τα μέλη της ηγεσίας της Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. χαρακτηρίζουν την σχετική πρόταση του υπουργείου Παιδείας για Συμβούλια Διοίκησης «κακή μεταφορά του αγγλοσαξονικού μοντέλου (Η.Π.Α., Η.Β., Καναδάς κ.λπ.)». Και προτείνουν ο πρύτανης να εκλεγεται απο την πανεπιστημιακή κοινότητα, η Σύγκλητος να παραμείνει το ανώτατο ακαδημαϊκό όργανο και όργανο διοίκησης του ιδρύματος και να συμμετέχουν φοιτητές στην διοίκηση. Οι διαχειριστικές αρμοδιότητες της Συγκλήτου να μεταφερθούν σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες του ιδρύματος, υπό την εποπτεία του Πρυτανικού Συμβουλίου. Παράλληλα με τη Σύγκλητο, μπορεί να λειτουργήσει Συμβούλιο στρατηγικού σχεδιασμού και κοινωνικής λογοδοσίας του ιδρύματος, με αποκλειστικά συμβουλευτικές αρμοδιότητες που θα παρακολουθεί τη στρατηγική ανάπτυξης του Ιδρύματος και δημοσιοποιεί την ετήσια έκθεσή του.
  • Καθηγητές και αξιολογηση.
    «Οι συνεχείς διαδικασίες κρίσης για εξέλιξη του ακαδημαϊκού προσωπικού πρέπει να περιοριστούν και οι διαδικασίες εξέλιξης πρέπει να είναι κλειστές» αναφέρει η Ομοσπονδία. Η Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. διαφωνεί με την προτεινόμενη μετατροπή του Λέκτορα σε προσωπικό με αποκλειστικά διδακτικό (και όχι ερευνητικό) έργο και τάσσεται υπερ της σταδιακής κατάργησης του Π.Δ. 407 και της θεσμοθέτησης θέσεων Επισκέπτη Καθηγητή, καθώς και Μεταδιδακτορικών Ερευνητών που απευθύνονται αποκλειστικά σε νέους κατόχους διδακτορικών, στους οποίους ανατίθεται αυτοδύναμο διδακτικό έργο. «Τα Τμήματα και τα προγράμματα σπουδών θα αξιολογούνται υποχρεωτικά κατά τη διεθνή ακαδημαϊκή πρακτική από διεθνείς Επιτροπές Ειδικών. Στα πλαίσια της αξιολόγησης του Τμήματος αξιολογείται υποχρεωτικά και το διδακτικό προσωπικό των Τμημάτων, μόνιμο ή μη» αναφέρει.
  • Οικονομικά θέματα
    «Η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές πραγματικότητες των Α.Ε.Ι. (ως προς τις κτηριακές εγκαταστάσεις, τις ανάγκες σε εξοπλισμό, το ανθρώπινο δυναμικό, την ύπαρξη περιουσίας κ.ά.)» αναφέρει η Ομοσπονδία και διακρίνεται σε δύο τμήματα. α) Η μισθοδοσία του διδακτικού, του μόνιμου προσωπικού και των εργαζομένων με σύμβαση αορίστου χρόνου να γίνεται κεντρικά. β) Οι λοιπές λειτουργικές δαπάνες και δαπάνες δημοσίων επενδύσεων να καλύπτονται από συνολική χρηματοδότηση προς τα ιδρύματα, η οποία γίνεται: κατά ένα μέρος με βάση τον όγκο των δραστηριοτήτων του ιδρύματος (κυρίως αριθμός ενεργών φοιτητών, σταθμισμένος για τα διάφορα πεδία), κατά ένα μέρος με βάση ειδικές ανάγκες του ιδρύματος (για παράδειγμα, νέες κτηριακές ή ερευνητικές υποδομές), κατά ένα μέρος με βάση την αξιολόγηση του ιδρύματος (είτε ως επιβράβευση αριστείας, είτε ως ενίσχυση για την κάλυψη αδυναμιών που δεν οφείλονται στο Ίδρυμα)».
  • Ακαδημαϊκή και Χωροταξική Αναδιάρθρωση
    «Η αναδιάταξη της σημερινής γεωγραφίας των πανεπιστημιακών σπουδών πρέπει να γίνει με κριτήρια αφενός ακαδημαϊκά και αφετέρου περιφερειακής ανάπτυξης, έπειτα από εθνική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της περιόδου διεύρυνσης της τριτοβάθμιας» λεει η Oμοσπονδία.



ΨΗΦΙΣΜΑ THΣ ΣYΓKΛHTOY TOY E.K.Π.A.
Tο «κείμενο διαβούλευσης» δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου


Η Σύγκλητος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στη συνεδρίασή της στις 4-11-2010, συζήτησε το «κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου» του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κείμενο αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου, καθόσον περιλαμβάνει προτάσεις με τις οποίες παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές, θίγεται ο χαρακτήρας της ανωτάτης εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού και καταστρατηγείται το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ζήτημα που εγείρει σοβαρό θέμα συνταγματικότητας.

Η Σύγκλητος εξέφρασε την εντονότατη αντίδρασή της για τις αλλεπάλληλες περικοπές στη δημόσια χρηματοδότηση του Πανεπιστημίου, οι οποίες οδηγούν στην υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας και έρευνας απειλώντας τον δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, και ζητά από την κυβέρνηση να ανταποκριθεί πλήρως στις υποχρεώσεις της, σύμφωνα με τις προγραμματικές συμβάσεις, που η ίδια η Πολιτεία έχει υπογράψει.

Η Σύγκλητος καταδικάζει τα φαινόμενα συκοφάντησης του Δημοσίου Πανεπιστημίου, που κλιμακώνονται καθημερινά μέσα από αρνητικά δημοσιεύματα, βασισμένα σε επιλεγμένα στοιχεία, τα οποία έχουν ως στόχο να εξουδετερώσουν στην κοινή γνώμη την αντίδραση της ακαδημαϊκής κοινότητας στα προτεινόμενα μέτρα.

Η Σύγκλητος, στη συνεδρίασή της στις 25-11-2010, με υπευθυνότητα και προσήλωση στην ακαδημαϊκή δεοντολογία και στην κοινωνική αποστολή του Πανεπιστημίου θα επεξεργαστεί και θα καταθέσει τις προτάσεις της για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας των πανεπιστημίων της χώρας.




 
ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
Ονοματεπώνυμο:
Email:
Ιστοσελίδα:
Σχόλιο:
Κωδικός [όπως εμφανίζεται - Νέα εικόνα]:
Επιλογή για νέα εικόνα
 



Οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Aθηνών

Έντυπη μορφή - PDF FORMAT


Το σκίτσο του φύλλου 197
Γίνε Εθελοντής!