| ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ | ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ |




Τελετή βράβευσης των φοιτητών του Ε.Κ.Π.Α. που συμμετείχαν στη διεθνή φοιτητική συνδιάσκεψη: “THE IDEAL EUROPEAN UNIVERSITY”

Δημοσίευση: 01-04-2013 - Στήλη: ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑ - Φύλλο:194


Στις 28 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Αίθουσα Τελετών τελετή βράβευσης των φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών που συμμετείχαν στη διεθνή φοιτητική συνδιάσκεψη με θέμα: “THE IDEAL EUROPEAN UNIVERSITY” που οργανώθηκε στο Όσλο από το δίκτυο Πανεπιστημίων UNICA και απέσπασαν το 1ο Βραβείο για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό φιλμ με το ίδιο θέμα. Οι συμμετέχοντες στη συνδιάσκεψη φοιτητές εκπροσώπησαν 32 από τα 43 Παν/μια-μέλη της UNICA. Από την Ελλάδα μόνο μέλος -και ιδρυτικό της UNICA- είναι το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Την ελληνική αποστολή αποτέλεσαν οι Γαβουνέλη Φαίδρα, Τμήμα Νομικής, Δουδωνής Παναγιώτης, Τμήμα Νομικής, Μπίρπου Ελευθερία, Τμήμα Οδοντιατρικής, Νιάρχος Φιλώτας, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, Σταμπέκης Αλέξης, Τμήμα Φυσικής και Ραχιανιώτης Κων/νος, Τμήμα Νομικής.

Οι φοιτητές επιλέχθηκαν από την Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Πανεπιστημίου Αθηνών μετά από προκήρυξη στο διαδίκτυο και συνέντευξη. Την ευθύνη της προετοιμασίας και συνοδείας των φοιτητών είχε ο Καθηγητής του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και μέλος της Επιτροπής κ. Βίλχελμ Μπέννινγκ ο οποίος επίσης συμμετείχε σε παράλληλες συνεδριάσεις της συνδιάσκεψης.

O Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητής κ. Θεοδόσης Πελεγρίνης χαιρετίζοντας την εκδήλωση συνεχάρη τους φοιτητές και τόνισε το πόσο περήφανη νιώθει η ακαδημαϊκή κοινότητα για την εν λόγω διάκριση, ενώ παράλληλα ευχαρίστησε τον Καθηγητή κ. Βίλχελμ Μπέννινγκ και την κ. Ελένη Μαντζουράνη, Καθηγήτρια του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας και Πρόεδρο της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, τον Καθηγητή του Τμήματος Νομικής κ. Ανδρέα Χέλμη και τον Καθηγητή κ. Παναγιώτη Νιάρχο του Τμήματος Φυσικής.

Τον λόγο πήρε στη συνέχεια η κ. Μαντζουράνη, η οποία σημείωσε μεταξύ άλλων πως η βραβευμένη ομάδα αντιπροσώπευσε επάξια το Πανεπιστήμιο Αθηνών όχι μόνο επειδή απέσπασε την πρώτη θέση για το καλύτερο βίντεο, αλλά επειδή παράλληλα συμμετείχαν ενεργά με σοβαρές και εμπεριστατωμένες παρεμβάσεις στα δρώμενα που διοργανώθηκαν από την UNICA στο Όσλο. «Τέτοιους φοιτητές θέλει και μπορεί να διαπαιδαγωγεί το Ίδρυμά μας», τόνισε.

Πώς είναι το Ιδανικό Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο;

Αυτό ήταν το θέμα των παρουσιάσεων των φοιτητών που ακολούθησαν, με πρώτη την ομιλία της Γαβουνέλη Φαίδρας με θέμα διδασκαλία και εκμάθηση στο ιδανικό ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο. «Το ζητούμενο δεν είναι να διδάσκει ο διδάσκων αλλά να δημιουργηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές μπορούν να μαθαίνουν. Οι απαιτούμενες συνθήκες είναι αυτές που θα κάνουν τη γνώση προσωπική, ως προσωπική θα την καταστήσουν πολύτιμη, ως πολύτιμη θα πρέπει οπωσδήποτε να καταστεί διάχυτη και κοινή, ως διάχυτη θα μπορέσει και πάλι να γίνει προσωπική. Ο κύκλος συνεχίζεται έτσι», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια ο Δουδωνής Παναγιώτης αναφέρθηκε στο θέμα του ρόλου του Πανεπιστημίου απέναντι στις προκλήσεις της εποχής. Μεταξύ άλλων σημείωσε ως απαραίτητες δομικές αλλαγές τη σύνδεση του πανεπιστημίου με την κοινωνία ώστε το πανεπιστήμιο να παρακολουθεί την κοινωνική εξέλιξη και ταυτόχρονα να συμβάλλει με κάθε τρόπο σε αυτή, την προώθηση της έρευνας, τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τη σύγκλιση με την αγορά εργασίας, την κατάργηση των στεγανών ανάμεσα στα διαφορετικά αντικείμενα με την παράλληλη θέσπιση ενός ελαστικότερου προγράμματος σπουδών που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των φοιτητών και την προώθηση ενός ευρωπαϊκού ακαδημαϊκού χώρου που θα αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως αυτό που είναι, δηλαδή ως κοινωνικό αγαθό.

Η Μπίρπου Ελευθερία αναφέρθηκε στο πρόγραμμα των σπουδών στο ιδανικό ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο. Οφείλει να παρέχει ένα ευρύ φάσμα γνώσεων προκειμένου να καλλιεργεί την εκπαίδευση των φοιτητών εν γένει. Επίσης πρέπει να δίνεται έμφαση και στις πρακτικές δεξιότητες παράληλα με τις θεωρητικές γνώσεις. Σχετικά με τη σχέση των φοιτητών με τους καθηγητές, προτάθηκε περισσότερη επικοινωνία και συνεργασία. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι η διεπιστημονικότητα καθώς είναι σημαντικό οι φοιτητές να έρχονται σε επαφή με πληροφορίες από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους. Κρίθηκε επίσης σημαντικό η παροχή κινήτρων για ακόμα περισσότερη ενεργό συμμετοχή των φοιτητών στις εκπαιδευτικές και μαθησιακές διαδικασίες.

Ακολούθησε η ομιλία του Νιάρχου Φιλώτα με θέμα τον ρόλο του Πανεπιστημίου στην ανάπτυξη της κοινωνίας. Είναι απαραίτητο, επεσήμανε, το πανεπιστήμιο να προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια ώστε οι απόφοιτοί του να είναι ικανοί να αντιμετωπίζουν τα ζητήματα και τα προβλήματα που προκύπτουν τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, με απώτερο στόχο να ωφεληθεί η κοινωνία στο σύνολό της. Τα πανεπιστήμια πρέπει όχι μόνο να κινούνται σε νέους ορίζοντες γνώσης αλλά να βρίσκουν τρόπους να προσφέρουν την γνώση αυτή στην κοινωνία. Η γνώση είναι κάτι που πρέπει να διαδίδεται, έτσι ένα ιδανικό πανεπιστήμιο πρέπει να λειτουργεί ως χώρος όπου μοιράζονται και εξέρχονται οι ιδέες.

Ο Ραχιανιώτης Κων/νος μίλησε για την εφαρμογή της διαδικασίας της Μπολόνια στο ιδανικό Πανεπιστήμιο. Η διαδικασία της Μπολόνια είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η πολιτική κατεύθυνση και το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Αναφέρθηκε στη σημασία της κινητικότητας των φοιτητών και επεσήμανε πως ο στόχος είναι έως και το 2020 το 20% των αποφοίτων να έχει περάσει κάποιο διάστημα στο εξωτερικό είτε για σπουδές είτε για πρακτική άσκηση, ενώ τόνισε ως σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές Erasmus να παρακολουθούν και μαθήματα που δεν υπάρχουν στο πανεπιστήμιο από το οποίο προέρχονται. Μεταξύ άλλων χαρακτήρισε ως αδιαπραγμάτευτη την αυτοδιοίκηση και την ανεξαρτησία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενώ ανάμεσα στις προτάσεις συμπεριλήφθηκε η κατάργηση των διδάκτρων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

Τέλος ο Σταμπέκης Αλέξης αναφέρθηκε στο θέμα ιδανικό ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο και διεθνοποίηση. Η διεθνοποίηση στα πανεπιστήμια έγκειται σε τρία καίρια ζητήματα: τη μετακίνηση φοιτητών και καθηγητών, τη διασπορά ή διάδοση της γνώσης και τα κοινά προγράμματα σπουδών. Κρίνεται σημαντικό ο φοιτητής να μπορεί να εξέλθει από τη χώρα του ώστε να γνωρίσει νέες κουλτούρες και διαφορετικές προσεγγίσεις απέναντι στην επιστήμη και την έρευνα. Το διαδίκτυο, οι επιστημονικές δημοσιεύσεις σε περιοδικά και η διοργάνωση σεμιναρίων και διαλέξεων βοηθούν επίσης προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ ιδιαίτερη πρόκληση αποτελούν τα κοινά προγράμματα σπουδών. Τονίστηκε επίσης πως η γνώση και η κατανόηση της εθνικής πολιτισμικής κληρονομιάς του καθενός είναι προϋπόθεση για μια καλώς νοούμενη διεθνοποίηση.

Ακολούθησε η προβολή του βραβευμένου βίντεο και η τελετή έκλεισε με το μουσικό μέρος που παρουσίασε η μεικτή χορωδία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών υπό τη διεύθυνση του Καθηγητή κ. Νικόλαου Μαλιάρα.

Το βραβευμένο βίντεο μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στη διεύθυνση:
http://www.youtube.com/watch?v=I05UyWjLdV4




 
ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ!
Ονοματεπώνυμο:
Email:
Ιστοσελίδα:
Σχόλιο:
Κωδικός [όπως εμφανίζεται - Νέα εικόνα]:
Επιλογή για νέα εικόνα
 



Οδηγός για τους πρωτοετείς φοιτητές του Πανεπιστημίου Aθηνών

Έντυπη μορφή - PDF FORMAT


Το σκίτσο του φύλλου 197
Γίνε Εθελοντής!